tirsdag 28. oktober 2008

Om å vente..

Dagene nå går med til å vente.Vente til tiden er inne for å vaske hus,handle gaver,pynte og nyte.Jeg venter på nysnø, krystallklare netter, akebakkevær, kakao i sekken, pakke inn kalendergaver og ikke minst gleder jeg meg til å se barnas store, tindrende øyne når de ser sin flotte gavekalender..Jeg venter på hobbyverksted,bakedager,juleforestillinger, luciafrokost i barnehagen og julestjerner i nyvaskede vinduer.Jeg venter mest på det ene lille spesielle øyeblikket når julen er her.Ikke i dato,men følelsen av at den endelig er her. Da blir øynene mine blanke, både av dette øyeblikkets magi men også av barndomsjulens minner.Mormor som kommer ut på trappa, pyntet og klar,med ett forkle rundt livet og tar oss gjester i mot.Hun står der med sitt nyopprullede hår og lukter av stek,medisterkaker og jul.Dette vakre og fortryllende øyeblikket dukker som regel opp 4-5 dager før selve juleaften, når klokka bikker 23 og huset er rolig,unger er lagt og tven er skrudd av. Det er DA julen begynner....

Ingen kommentarer: